زمان‌بندي ثبت‌نام اولیه دانشجويان كارشناسي (نيم‌سال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰)

 | تاریخ ارسال: 1400/10/8 | 
احتراما، به اطلاع می‌رساند که ثبت‌نام در روزهای  شنبه و یک‌شنبه ۱۱ و ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ به شرح جدول ذیل انجام خواهد شد.
 
روز ورودی ساعت
شنبه ۱۱ دی۱۴۰۰ ورودی ۹۷ و ماقبل ۸ تا ۱۰
شنبه ۱۱ دی۱۴۰۰ ورودی ۹۸ ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰
شنبه ۱۱ دی۱۴۰۰ ورودی ۹۹ ۱۳ تا ۱۵
یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ورودی ۱۴۰۰ ۸ تا ۱۰
یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ پریود آزاد ۱۰:۳۰ تا ۱۳:۳۰

باتوجه به شرایط موجود و همه‌گیری ویروس کرونا، به دانشجویان توصیه می‌‌شود تا از مراجعه‌ی حضوری به دانشگاه، جداً خودداری نموده و موارد را از طریق تلفن یا ایمیل به دانشکده‌های خود منعکس نمایند. معاونین و کارشناسان آموزشی دانشکده‌ها در ساعات اعلام شده، پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.
 
* ثبت‌نام از طریق پورتال آموزشی انجام می‌پذیرد. لازم است تا دانشجویان به نکات زیر توجه نمایند:
  • بر اساس آئین‌نامه دوره‌های تحصیلی مصوّب سال ۹۷ و نیز مصوّبه هیأت رئیسه مورخ ۲۵/۰۳/۱۴۰۰، ورودی‌های ۹۶، صرفاً طبق آئین‌نامه کمیسیون موارد خاص و با حکم این کمیسیون مجاز به ثبت‌نام نیم‌سال دهم هستند. لذا قطعی شدن انتخاب واحد اولیه‌ی این عزیزان، منوط به احراز شرایط قید شده در کمیسیون موارد خاص است.
  • ورودی‌های قبل از سال ۹۶، صرفاً در صورت کسب موافقت کمیسیون موارد خاص، مجاز به انجام ثبت‌نام اولیه هستند.
  • موقتاً دروس نیم‌سال اول ۱۴۰۰ گذرانده شده فرض شده است؛ لذا دانشجویان مجاز به اخذ دروس آتی در درخت‌واره خواهند بود. وضعیت این دروس در «ثبت‌نام تکمیلی» به‌روزسانی شده و در صورت عدم رعایت موارد آموزشی دروس مربوطه حذف خواهند شد.
  • اخطارهای آموزشی بعد از بازه‌ی «ثبت‌نام اولیه» اجرا خواهد شد.
  • دانشجویان موظّف هستند قبل از «ثبت‌نام تکمیلی» قسمت اخطارهای آموزشی پورتال خود را کنترل نموده و نسبت به رفعِ اخطار و اخذ دروسِ پیش‌نیاز/هم‌نیاز در «ثبت‌نام تکمیلی» اقدام نمایند.
  • محدودیت مشروطی و کلیه‌ی قوانین مربوط به ثبت‌نام در نیم‌سال اول ۱۴۰۰ اعمال خواهد شد.
  • مطابق روال جاری دانشگاه، لیست انتظار (رزرو) برای رزرو دروس در روزهای ثبت‌نام فعال بوده و پس از آن، لیست رزرو فاقد اعتبار خواهد بود.
  • اخذ دروسِ یک‌بار افتاده به صورت هم‌نیاز با درسِ بعدی مجاز خواهد بود و چنانچه دانشجویان درس افتاده را به صورت هم‌نیاز اخذ ننمایند، کلیه‌ی دروس بعدی اخذ شده مشمولِ اخطارِ عدم رعایت پیش‌نیاز شده و در پایان بازه‌ی «حذف و اضافه» این دروس حذف خواهند شد.
  • مطابق روال، امکان اخذ دروس افتاده (ریاضی عمومی۱، ریاضی عمومی۲، معادلات دیفرانسیل، محاسبات عددی، برنامه‌نویسی کامپیوتر، فیزیک عمومی۱ و فیزیک عمومی ۲) به عنوان امتحان مجدّد (تحت گروه ۱۰۰) در پورتال آموزشی وجود دارد. (امتحان این دروس به صورت حضوری برگزار خواهد شد)
  • پیرو تخصیص بسته‌های اختیاری به دانشجویان متقاضی، برای دانشجویانی که بستهی اختیاری در پورتال آموزشی آنها درج شده باشد، بخش «دروسِ بسته» بصورت مجزا نمایش داده خواهد شد. این دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این بخش نسبت به اخذ دروس مندرج در بسته‌ی خود اقدام نمایند. سایر دروس اختیاری دانشکده برای این دسته از دانشجویان نمایش داده نخواهد شد.
  • ثبت‌نام‌های غیر‌سیستمی دانشجویان؛ اعم از میهمان بین دانشکده‌ای، ثبت‌نام دانشجویان تغییر رشته‌ای و ثبت‌نام دروس ارشد، بعد از »ثبت‌نام تکمیلی» انجام خواهد شد.
 
 در صورت قطع برق در طول ثبت نام به شرح ذیل عمل خواهد شد:
  1. سیستم ثبت‌نام بلافاصله متوقف می‌شود. (جهت جلوگیری از ضایع شدن حق دیگران)
  2. ۵ دقیقه پس از وصل مجدد برق و رفعِ کاملِ قطعی برق در همه‌ی دانشکده‌ها، سیستم مجدداً وصل شده و کار از آن‌جائی که متوقف شده بود ادامه می‌یابد.
  3. برنامه‌ی زمانی جدول بالا به مدت قطعی برق  به تعویق خواهد افتاد.
مدیریت امور آموزشی
دانشگاه صنعتی امیرکبیر